Czy opłaca się zatrudniać zdalnych pracowników?

 

Firma, która projektuje wnętrza jest jedną z tych firm, które mogą zatrudniać architektów zdalnych. Czy to aby na pewno dobre kroki, które przybliżą firmę do tego aby stała się renomowana i zarabiała na siebie tak jak firma dom-art ? Zatrudnienie zdalnego architekta wnętrz może być jedyną okazją dla pracodawcy na pozyskanie specjalistów, którzy mieszkają daleko od siedziby firmy. Co więcej, zdalny architekt to minimalizacja kosztów. Pracodawca nie musi organizować mu miejsca pracy w siedzibie firmy i zapewniać sprzęt.

 

Współpraca z wieloma projektantami wnętrz, z różnych zakątków świata może odświeżyć wizję firmy. Wiedza pracownika może wnieść wartości dodane, dzięki którym firma się rozwinie.

 

 

Praca zdalna - korzyści dla pracowników

Największą zaletą wymienianą przez architektów zdalnych jest wygoda. Mogą pracować gdzie chcą, nawet w domu. Oszczędzają tym samym czas na dojazd do pracy, nie stoją w korkach. Oszczędności dotyczą także jadania na mieście w czasie przerw obiadowych.

Praca zdalna może iść w parze z większym wynagrodzeniem. Skoro pracodawca oszczędza na organizacji miejsca pracy i sprzęcie dla pracownika, może przeznaczyć więcej środków na jego pensję. Jednak nie jest to regułą, wielu pracowników zdalnych skarży się, że czują się jak pracownicy drugiej kategorii, słabiej opłacani i pomijani w awansach.

 

Praca zdalna - minusy dla pracodawcy

Podstawowym problemem jest kwestia zaufania. Pracodawca nie ma pełnej kontroli nad pracownikiem zdalnym, nie może w 100 % sprawdzić, czym zajmuje się pracownik w domu.

Praca w firmie projektującej wnętrza to nie tylko wykonywanie zadań. Dla rozwoju firmy ważna jest atmosfera, relacje międzyludzkie - wszystkie te elementy tworzą kulturę organizacyjną. Integracja zespołu sprawia, że liczy się wspólne dobro, rozwój firmy, a nie tylko indywidualny rozwój i osobiste cele zawodowe.

 

Praca zdalna - minusy dla pracownika

Praca zdalna wymaga od architekta wnętrz samodyscypliny. To on sam musi ustalić swój grafik i pilnować terminów. Higiena pracy, oddzielenie życia prywatnego od pracy może być trudniejsze, jeśli dom staje się miejscem pracy. Ponadto w domu na pracownika czyha wiele rozpraszaczy. Oczywiście, zależy to od indywidualnych predyspozycji.

Praca w domu to brak bezpośredniego kontaktu z innymi pracownikami, co może ograniczyć rozwój zawodowy. Liczba okazji uczenia się od kolegów i koleżanek spada.

Jeżeli praca zdalna polega na wykonywaniu zadań lub zleceń, trudność może sprawiać płynność finansowa, nieregularne zamówienia i niemożność przewidzenia dochodów. trudności mogą pojawić się przy tak prozaicznych czynnościach jak sprzedaż ratalna, czy tez uzyskanie kredytu.

 

Korzyści płynące ze szkoleń pracowników.

 

Obecnie każdy dbający o swój wizerunek gabinet medycyny estetycznej taki jak scmestetic.pl proponuje pracownikom szkolenia, dzięki którym poprawia się zarówno stan wiedzy, jak i opinia o firmie. Czy szkolenia spełniają swoją rolę, czy faktycznie są one potrzebne pracownikom?

 

Oczywiście, że tak. Szczególnie w branży piękna.

Jeszcze ćwierć wieku temu szkolenia pracowników praktycznie nie istniały, szczególnie że medycyna estetyczna w Polsce dopiero zaczynała raczkować, a jeśli się szkolono to tylko i wyłącznie ze swoich pieniędzy. Konferencje i wyjazdy służbowe zdarzały się, jednak szkolenia mające na celu poszerzenie wiedzy zatrudnionych kosmetologów, czyli takie jakie są dziś znane praktycznie nie istniały. Nawet teraz nadal potrafią budzić nieufność i pytania: po co właściwie organizować szkolenia czy faktycznie są one potrzebne pracownikom, którzy znają się już na tym co robią, oraz samej filmie, a także ? najczęstszy argument ? czy nie są stratą pieniędzy czy kosmetolog nie powinien kształcić się sam? Na wszystkie wątpliwości śmiało można odpowiedzieć: nie.

 

Organizowanie szkoleń związanych z medycyną estetyczną i angażowanie w nie pracowników jest tym, co przynosi korzyści zarówno osobom zatrudnionym oraz samej firmie.

 

Z dobrego szkolenia najwięcej korzyści powinni odnieść sami pracownicy, którzy poznają nowe metody wykonywania zabiegów, uczą się nowych technik, które mogą wykorzystać potem w codziennym funkcjonowaniu w gabinecie medycyny estetycznej. Szczególnie dotyczy to szkoleń związanych z umiejętnościami doradzania klientom w nowinkach medycznych oraz jak mogą sami zadbać o swoje ciało w domu.

 

Dla pracownika szkolenie jest sygnałem ze strony firmy, że faktycznie dba ona o niego oferując mu rozbudowywanie umiejętności kosmetycznych. Jedną z najgorszych rzeczy, jakie może zrobić firma to sprawić aby pracownik czuł się niedoceniony i ignorowany. To zachęci go do odejścia i szukania bardziej odpowiedzialnego pracodawcy, a jeśli jest dobry w swojej dziedzinie będzie to stratą dla firmy.

 

Szkolenia pracowników znacznie wpływają na rozwój gabinetu medycyny estetycznej. Ma to związek głównie z tym, że pracownicy, którzy rozwijają się, nabywają nowe umiejętności i wiedzę, zastosują je następnie w działaniu co przekształci się w przyszły zysk gabinetu, będą zachęcani do wcielania w życie nowinek medycznych oraz większej kreatywności. Sama firma daje im znać organizacją szkoleń, że przychyla się do nowych rozwiązań, a wręcz ich wymaga. Poza tym szkoląc pracowników wpływa się na ich wzajemne relacje, integruje się ich, dzięki czemu zmniejszone jest ryzyko powstawania szkodliwych konfliktów na terenie firmy. Dzięki temu lepsza jest komunikacja między współpracownikami, a jeśli w szkoleniach uczestniczyło również szefostwo, to i między nimi a pracownikami.

 

Najważniejsze informacje na temat wyceny przedsiębiorstw

 

Odpowiednio przeprowadzona wycena firmy to proces niezwykle istotny między innymi w momencie transakcji sprzedaży firmy lub też jej przejęcia. Biuro doradztwa finansowego http://volante.pl/wycena-spolek-przedsiebiorstw-firm przeprowadza takie wyceny zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami, których dokładny opis znajduje się w Nocie Interpretacyjnej nr 5, wydanej przez Polską Federację Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych w 2011 roku.

 

Etyczna wycena firmy – zobowiązania wyceniającego

 

Według tego dokumentu, prawidłowo przeprowadzona wycena firmy nakłada na wyceniającego liczne zobowiązania. Do najważniejszych z nich należą:

 

  • etyczne, profesjonalne oraz zgodne z kompetencjami postępowanie;

  • bezstronność, obiektywizm oraz niezależność w realizacji pracy podczas wyceny firmy;

  • zobowiązanie do poinformowania zleceniodawcy o możliwych konfliktach interesów w czasie procesu wyceny;

  • przedstawienie wyników wyceny w sposób zgodny ze stanem faktycznym.

 

Czy istnieje tylko jeden rodzaj wyceny przedsiębiorstw?

 

Według przytaczanego dokumentu, wyróżnić można trzy podstawowe rodzaje wyceny firmy – wycenę pełną, uproszczoną oraz kalkulację wartości.

  • Pełna wycena firmy. W takiej sytuacji przedsiębiorstwo poddawane jest opinii na temat jego wartości przy wykorzystaniu szeregu metod oraz procedur. Gwarantują one rzetelne, bezstronne, jak również obiektywne wskazanie wartości podmiotu gospodarczego.

  • Uproszczona wycena firmy. Celem takiej wyceny jest oszacowanie wartości, wykorzystując przy tym bardziej uproszczone procedury, niż w przypadku pierwszego rodzaju wyceny. Wszelkie ograniczenia czy uproszczenia tego procesu określania wartości muszą zostać dokładnie uzasadnione.

  • Kalkulacja wartości przedsiębiorstwa natomiast jedynie wstępnie szacuje wartość firmy. Jej zakres jest zwykle uzgadniany między podmiotem przygotowującym wycenę, a stroną ją zamawiającą.

 

W przypadku wyceny pełnej oraz uproszczonej przygotowywane są pisemne raporty je podsumowujące. Kalkulacja wartości firmy również może skutkować takim raportem, jednak nie musi – jej wyniki mogą być także ustnie przekazane stronie zamawiającej wycenie.

 

W jakim celu przeprowadzona może być wycena wartości firmy?

 

Funkcje wyceny wartości przedsiębiorstwa mogą być różne. Do najważniejszych z nich należą:

 

  • Funkcja decyzyjna lub doradcza. Dotyczy wycen tworzonych w momencie przeprowadzania transakcji kapitałowych i realizowania decyzji zarządczych.

  • Funkcja argumentacyjna. Wzmacnia siłę przetargową któreś ze stron negocjacji przy sprzedaży czy przejęciu firmy.

  • Funkcja mediacyjna. Dostarcza informacji w momencie rozbieżnych opinii stron na temat wartości firmy.

  • Funkcja zabezpieczająca. Zabezpiecza stronę w momencie wystąpienia konfliktu dotyczącego wartości podmiotu gospodarczego.

  • Funkcja informacyjna. Dostarcza informacji, które są przydatne w czasie zarządzania przedsiębiorstwem.

 

Wybrana funkcja wyceny przedsiębiorstwa warunkuje, jakie metody będą zastosowane w czasie procesu jej przeprowadzania oraz raportowania.

 

Czym zajmuje się tłumacz przysięgły języka niemieckiego ?

 

Lista zadań tłumaczy przysięgłych języka niemieckiegointerpreti.pl jest naprawdę długa i dla wielu osób imponująca. Pięcioosobowy zespół z Poznania posiada wystarczającą wiedzę, doświadczenie i uprawnienia do podjęcia się tłumaczeń z dziedziny prawa, techniki, ekonomii czy też marketingu. Czym jednak zajmuje się na co dzień tłumacz przysięgły języka niemieckiego? Poznań to duża aglomeracja miejska z dobrze rozwiniętym przemysłem i handlem, a także jedna z największych populacji miejskich w Polsce. Nic dziwnego, że klienci biur tłumaczeń przychodzą z naprawdę różnymi zleceniami.

 

 

Zdecydowana większość tłumaczy przysięgłych języka niemieckiego z Poznania przeważnie ma do czynienia z dokumentami potrzebnymi klientom w różnego rodzaju urzędach. Przyniesione przez nich:

  • dyplomy,
  • świadectwa,
  • certyfikaty,
  • odpisy aktów zgonu czy też urodzenia lub ślubu nie zostaną przyjęte bez pieczątki tłumacza przysięgłego języka niemieckiego.

 

Wielu klientów potrzebuje również tłumaczenia dokumentacji technicznej pojazdu lub dokumentacji medycznej.

 

Kwitnący biznes piękna.

 

Polacy coraz chętniej korzystają z zabiegów w gabinecie medycyny estetycznej również w scmestetic.pl - jednej z najlepszych klinik. W klinikach chirurgii plastycznej i dermatologii estetycznej rocznie wydają blisko miliard złotych . W 2014 roku polski rynek medycyny estetycznej zanotował 15-proc. wzrost. Eksperci szacują, że w tym roku dynamika ta może wynieść nawet 20 proc. Rok 2014 był okresem dynamicznego rozwoju rynku medycyny estetycznej na całym świecie. Nieznaczne spowolnienie eksperci zanotowali jedynie na południu Europy. Z danych firmy Lea Futur wynika, że najlepiej radził sobie rynek azjatycki – tam wzrost wyniósł 12 proc. w skali roku. Jeszcze szybszy rozwój miał miejsce w Polsce – rodzimy rynek zanotował 15-proc. wzrost, a jego wartość szacowana jest obecnie na ponad miliard złotych. Eksperci zaznaczają jednak, że tak szybkie przyspieszenie wynika z faktu, że w Polsce rynek ten wciąż jest słabo rozwinięty w porównaniu do rynków Europy Zachodniej czy Stanów Zjednoczonych.

 

 


Jednym z najszybciej rozwijających się segmentów medycyny estetycznej jest chirurgia plastyczna. Według raportu firmy badawczej PMR w 2013 roku Polacy wydali na operacje plastyczne 200 mln złotych. Do najpopularniejszych zabiegów w tym segmencie należy powiększanie piersi, korekta nosa oraz lifting twarzy. Równie dużą popularnością cieszyły się zabiegi mniej inwazyjne, wykonywane w gabinetach dermatologów estetycznych, m.in. zabiegi z wykorzystaniem toksyny botulinowej i wypełniaczy. Zdaniem ekspertów w tym roku wartość polskiego rynku medycyny estetycznej ponownie wzrośnie, nawet o 15-20 proc.

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że w przypadku ingerencji w ludzkie ciało najważniejsza jest jakość świadczonych usług. Konieczna jest obecność doktora medycyny estetycznej lub doktora nauk medycznych i dermatologii - tacy specjaliści będą w stanie dokładnie poznać ludzkie potrzeby i optymalnie zaplanować dany zabieg. Oczywiście, jeśli sam właściciel posiada właściwe wykształcenie, gabinet może być promowany jego personaliami. Zatrudnienie nieodpowiednich osób może wiązać się w przyszłości nawet z procesem sądowym, gdy niezadowolona klientka podważy jakość świadczonych przez gabinet usług. Warto zatem drobiazgowo przeanalizować kwalifikacje, dorobek oraz doświadczenie przyszłych pracowników, bowiem w tego typu placówce to właśnie jakość jest zdecydowanie najważniejsza.